Welcome Guest! To enable all features please Connexion ou Inscription.

Notification

Icon
Error

Options
Aller au dernier message Aller au dernier message non-lu
Offline Kleio  
#1 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 08:36:36(UTC)
Kleio
Rang : Habitué
Inscrit le : 28/11/2012(UTC)
Messages : 67
Salut à tous,

Ci-dessous une petite restitution du travail de notre tablée pour la création des races de la Horde de Warcraft. Notre périple se déroule au tout début de World of Warcraft Vanilla, les traits choisis tentent de rendre les races très caractéristiques de ce qu'on connaît dans WoW Vanilla, mais également parfois caractéristiques de ce qu'on connaît de ces races dans Warcraft 3.

Par soucis de clarté de lecture, je ferai 1 post par race. Et j'en profite pour remercier grandement les personnes de l'atelier pour leur aide et leurs conseils Smile

Les races sont des races à 12 PR, les traits présentés sont les traits DE BASE de la race, nous rajouteront (peut-être) des traits supplémentaires en fonction de nos besoins.

Toute critique est la bienvenue !
thanks 1 utilisateur a remercié Kleio pour l'utilité de ce message.
Annonce
Offline Kleio  
#2 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 08:37:58(UTC)
Kleio
Rang : Habitué
Inscrit le : 28/11/2012(UTC)
Messages : 67
Darkspear Trolls (Jungle)

Standard Racial Traits

- Ability Score Racial Traits : Troll characters gain a +2 Wisdom, +2 Dexterity, -2 Intelligence. Trolls are wiry and quick, but their primitive culture has not for much intellectual stimulation.
- Size: Trolls are Medium creatures and thus receive no bonuses or penalties due to their size.
- Type: Trolls are Humanoids with the Troll subtype.
- Base Speed: Trolls have a base speed of 30 feet.
- Languages: Trolls begin play speaking Common and Zandali. Humans with high Intelligence scores can choose from the following languages: Goblin, Low Common, Orc and Taur-ahe. Jungle trolls know their allies’ languages.

Feat and Skill Racial Traits

- Troll Regeneration (4 RP): Trolls gain the Fast Healing feat.
- Acrobatic (2 RP): Trolls gain a +2 racial bonus on Acrobatics skill checks.
- Savage Instinct (2 RP): Trolls gain +1 racial bonus on Perception and Survival skill checks.

Sense racial traits
- Low-Light Vision (1 RP): Trolls can see twice as far as humans in conditions of dim light.

Offensive Racial Traits

- Beast Hunters (1 RP): Trolls gain a +1 racial bonus on attack rolls against creatures with of the animal type.
- Weapon Proficiency (2 RP): Trolls are proficient with are proficient with throw weapons, bows, and spears. They also consider weapons with "Troll" in the name as martial weapons. Trolls are excellent hunters and have developed skills in beast slaying over thousands of years. This has made bows and throwing weapons the iconic arms of the troll race, and has led to troll headhunters being one of the main forms of ranged support for the Horde.

Modifié par un utilisateur jeudi 19 octobre 2017 09:13:44(UTC)  | Raison: Non indiquée

thanks 1 utilisateur a remercié Kleio pour l'utilité de ce message.
Offline Kleio  
#3 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 08:40:09(UTC)
Kleio
Rang : Habitué
Inscrit le : 28/11/2012(UTC)
Messages : 67
Tauren

Standard Racial Traits

- Ability Score Racial Traits: Tauren are incredibly powerful and spiritual, but they lack grace. Tauren characters gain a +2 Strength, +2 Wisdom, -2 Dexterity.
-Size: Tauren are Medium creatures and thus receive no bonuses or penalties due to their size.
-Base Speed: Tauren have a base speed of 30 feet.
-Languages: Tauren begin play speaking Common and Taur-ahe. Humans with high Intelligence scores can choose from the following languages: Goblin, Low Common and Orcish. Tauren tend to learn languages for trade or exchanging ideas.

Defensive Racial Traits

- Stability (1 RP): Tauren receive a +4 racial bonus to their CMD when resisting bull rush or trip attempts while standing on the ground.

Feat and Skill Racial Traits
- Naturalist (2 RP): Tauren gain a +2 racial bonus to Knowledge (nature) checks.
- Nomad (2 RP): Tauren gain a +2 racial bonus to survival checks.
- Endurance (2 RP): Tauren begin gain the toughness feat.

Offensive Racial Traits

-Horns (1 RP): Tauren gain gore as a natural primary attack. This attack deals 1d6 damage.
-Hoof stomp (1 RP): Tauren gain +2 for CMO when attempting bull rush or reverse against an enemy standing on the ground.
-Thunder clap(1 RP): Tauren gain Thunder Clap spell 1x/day.
-Weapon Familiarity (2 RP): Tauren are proficient with halberds, spears and and treat weapons with "tauren" in its name as martial weapons.
thanks 1 utilisateur a remercié Kleio pour l'utilité de ce message.
Offline Kleio  
#4 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 08:41:56(UTC)
Kleio
Rang : Habitué
Inscrit le : 28/11/2012(UTC)
Messages : 67
Forsaken

Standard Racial Traits

- Ability Score Racial Traits (1 PR) : Forsaken characters gain a +2 Charisma, -2 Constitution, and +2 among one of the 4 characteristics left.
- Size: Forsaken are Medium creatures and thus receive no bonuses or penalties due to their size.
- Type: Forsaken are Humanoids with the Undead subtype.
- Base Speed: Forsaken have a base speed of 30 feet.
- Languages: Forsaken begin play speaking Common and a language of their choice due to their previous life heritage between elvish and Alliance Common. Forsaken with high Intelligence scores can choose from the following languages: Goblin, Low Common, Orc and Taur-ahe.

Feat and Skill Racial Traits

- Will of the forsaken (4 RP): Les réprouvés sont immunisés aux effets de Peur, de Charme et de Sommeil. Ils bénéficient d'un bonus racial de +2 aux jets de sauvegarde contre les effets de sorts d'enchantement.
- Vie antérieure (4 RP): Les réprouvés gardent mémoire de leurs vies passées et gagnent 1 point de compétence bonus au niveau 1, puis 1 point de compétence à chaque niveau supplémentaire.

Magical Racial Traits
- Cannibalize (2 RP): 1 HP / lvl à la fin de chaque round passé à consommer un cadavre frais (10 rd max, à partir de 3rd la cible ne peut plus être relevé).
- Perception de la charogne (1 RP)
- Retenir son souffle (1 RP) : Peut retenir son souffle pendant CONx4 rounds.
- Affinité avec l’énergie négative (-1 RP) : Les membres de la race sont vivants, mais réagissent à l’énergie positive et à l’énergie négative comme s’ils étaient des morts-vivants : l’énergie positive les blesse, tandis que l’énergie négative les soigne.
thanks 1 utilisateur a remercié Kleio pour l'utilité de ce message.
Offline Kleio  
#5 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 08:44:25(UTC)
Kleio
Rang : Habitué
Inscrit le : 28/11/2012(UTC)
Messages : 67
Orcs

Standard Racial Traits

- Ability Score Racial Traits: Orcs are incredibly tough, but they are more likely to follow their passions instead of reason. They gain +2 Strength, +2 Constitution, and –2 Intelligence.
- Size: Orcs are Medium creatures and thus receive no bonuses or penalties due to their size.
- Type: Orcs are humanoids with the orc subtype.
- Base Speed: Orcs have a base speed of 30 feet.
- Languages: Orcs begin play speaking Common and Orcish. Orcs with high Intelligence scores can choose from the following: Goblin, Low Common, Taur-ahe. Orcs tend only to learn the languages of their allies.

Feat and Skill Racial Traits

- Wolf Riders (2 RP): Orcs gain a +2 racial bonus on Handle Animal skill checks.
- Ferocious (2 RP): Orcs gain a +2 racial bonus on Intimidate skill checks.

Senses Racial Traits

- Low-light Vision (1 RP): Orcs can see twice as far as a race with normal vision in conditions of dim light.

Offense Racial Traits

- Battle Rage (3 RP): Once per day, whenever an Orc takes damage, it flies into a frenzy, gaining a morale bonus of +2 Str, +2 Con, and +1 Will, but with a -1 AC penalty.
- Hatred (1 RP): Orcs gain a +1 racial bonus onattack rolls against humans.
- War Conditions (2 RP): Orcs gains the Endurance feats as a bonus.
- Weapon Familiarity (1 RP): Orcs are proficient with greataxes, and consider weapons with "Orc" in its name as martial weapons.

Modifié par un utilisateur jeudi 19 octobre 2017 22:27:50(UTC)  | Raison: Non indiquée

thanks 1 utilisateur a remercié Kleio pour l'utilité de ce message.
Offline Kleio  
#6 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 08:45:56(UTC)
Kleio
Rang : Habitué
Inscrit le : 28/11/2012(UTC)
Messages : 67
Gobelins

Standard Racial Traits

- Ability Score: Goblins are deft and nimble, but not terribly strong. Goblins gain +2 Dexterity, +2 Charisma, -2 Strength.
-Size (-1 PR): Goblins are small. They receive a +1 size bonus to their AC, a +1 size bonus on attack rolls, a –1 penalty on combat maneuver checks and to their CMD, and a +4 size bonus on Stealth checks. Small races have a space of 5 feet by 5 feet and a reach of 5 feet.
-Type: Goblins are Humanoids with the goblin subtype.
-Base Speed (1 PR) : Goblins have a base speed of 30 feet.
-Languages: Goblins begin play speaking Common and Goblin. Goblins with high Intelligence scores can choose from any unrestricted language. Goblins know a myriad of languages in order to trade with as many races as possible.

Defense Racial Traits

-Unreliable Inventions (2 RP): Goblins gain a +1 racial bonus on all saving throws.

Feat and Skill Racial Traits

- Master Tinker (2 RP): Goblins gain a +1 bonus on Disable Device and Knowledge checks directed at engineering. Goblins are also treated as proficient with any weapon they have personally crafted.
- Big Ears (2 RP): Goblins gain a +2 racial bonus on perception skill checks.
- Convincing (2 RP): Goblins gain a +2 racial bonus on Diplomacy skill checks.
- Scavenger (2 RP): Goblins gain a +2 racial bonus on Appraise and Perception checks to find hidden objects (including traps and secret doors), determine whether food is spoiled, or identify a potion by taste.
- Sociable (1 RP): Goblins can attempt to change a creature's attitude with a Diplomacy check and fail by 5 or more, they can try to influence the creature a second time even if 24 hours have not passed.

Senses Racial Traits


- Low-Light Vision (1 RP): Goblins can see twice as far as humans in conditions of dim light.(édité)
thanks 1 utilisateur a remercié Kleio pour l'utilité de ce message.
Offline Astringent calysphere  
#7 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 09:38:57(UTC)
Astringent calysphere
Rang : Habitué
Inscrit le : 05/04/2015(UTC)
Messages : 104

Beau boulot et excellent " sabot du tonnerre" !

Par contre, j'ai pas trop compris l'inspiration Shakespearienne. Sans doute joues-tu avec de anglophones.

Bonne ballade du côté de Mulgore et de Durotar et puis des Hinterlands, d'Ashara ou de Féralas.

Que de bons souvenir sur ce jeu!
Offline Kleio  
#8 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 09:56:30(UTC)
Kleio
Rang : Habitué
Inscrit le : 28/11/2012(UTC)
Messages : 67
Merci ! Quelques trucs sont encore en cours d'adaptation mais on touche au but !

Pour l'anglais, c'est surtout dû au fait que la plupart des sources qu'on a utilisé étaient en anglais ! Ca sera traduit bientôt pour notre MJ qui aime pas trop Shakespear ahah Tongue
Offline Kleio  
#9 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 10:15:49(UTC)
Kleio
Rang : Habitué
Inscrit le : 28/11/2012(UTC)
Messages : 67
La question du moment se pose sur l'orc et sa battle rage.

Suite aux nombreux échanges qu'on a eu (entre nous, et avec les gens de l'atelier) on se tourne vers l'effet suivant :

Coût de 3 PR, Effet : +2 FOR / +2 CON / +1 volonté / -1 CA.

En gros, une version du sort "Rage" limitée à une utilisation sur "soi", mais avec un malus en CA moins élevé d'un point. L'effet se cumule donc avec la rage du barbare (ou pas en fait, à voir si c'est un effet du même type et donc non cumulable => risque d'être complètement inutile pour un barbare :/ ).

Autrement c'est une utilisation du pouvoir de rage barbare 1 / jour (probablement pour 4PR du coup), auquel cas c'est très puissant pour un guerrier, et +1 utilisation pour un barbare. C'est encore en discussion !

Modifié par un utilisateur jeudi 19 octobre 2017 10:18:40(UTC)  | Raison: Non indiquée

Offline Anadethio  
#10 Envoyé le : jeudi 19 octobre 2017 12:07:44(UTC)
Anadethio
Rang : Habitué
Inscrit le : 19/06/2015(UTC)
Messages : 2,396
Cite:
ou pas en fait, à voir si c'est un effet du même type et donc non cumulable => risque d'être complètement inutile pour un barbare :/ )


Si la rage en question ne le laisse pas fatigué a la fin et ne lui mange pas des round de rage c'est cool aussi pour un barbare ;)
Offline UrShulgi  
#11 Envoyé le : vendredi 20 octobre 2017 16:17:46(UTC)
UrShulgi
Rang : Habitué
Inscrit le : 14/03/2012(UTC)
Messages : 5,520
+1. C'est moins fort, mais pas de fatigue. C'est moins fort, mais çà bouffe pas de round de rage. En l'état, c'est bien. Si tu veux une plus value supplémentaire pour le barbare, tu peux autoriser les pouvoirs de rage pendant celle-ci.
Qui sème le vent ... est déjà d'un bon niveau.
thanks 1 utilisateur a remercié UrShulgi pour l'utilité de ce message.
Utilisateurs actuellement sur ce sujet
Guest (Masquer)
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum.
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets de ce forum.
Vous ne pouvez pas effacer vos messages dans ce forum.
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum.
Vous ne pouvez pas créer des sondages dans ce forum.
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum.

| Pathfinder-fr v2 Theme by Styx31, with some icons from fugue
Propulsé par YAF.NET | YAF.NET © 2003-2024, Yet Another Forum.NET